måndag 2 februari 2009

Valentine!!!


Snart kommer årets stora kärleks-högtid!

Oavsett om man har en käresta/sambo/make/pojkvän eller inte så tycker jag att man ska uppmärksamma denna dag. I USA och England firar man på många sätt, men i Sverige ses dagen av många som ett "kommersiellt jippo". Själv gör jag gärna kort och ger bort till vänner, släktingar och framförallt barnen. De får också en liten present varje år - en nyckelring, penna eller något litet. Passa på att visa folk hur mycket det betyder för dig genom att skicka ett litet kort!


Onsdag den 4:e har vi Valentine-extra på Papprika. Designteamet finns på plats för att visa och demonstrera lite olika kort, askar etc man kan göra. Vi har lite special-priser och lotteri för att fira i förskott.

Så passa på att komma på onsdag kväll och pyssla med oss mellan kl 18 och 22.



Till valentinkortet har jag använt mig av cardstock, mönsterpapper Basic Grey "bittersweet", band, dekorhjärta, text utskuren med CraftRobo och hela kortet sprayades sist med Perfect Pearl för att få den glittriga effekten. (Carolina)

Korten överst har gjorts av mig, Malin. Jag har använt papper från Daisy Bucket på de två första tillsammans med bla skumgummibokstäver. Det andra har ett klistermärke samt ett chipboardhjärta från Bazzill samt Papper från Basic Grey. Det sista är olika hjärtan som är utstansade eller klippta för hand och papper från Flair Design.


1 kommentar:

Jenny sa...

Åhh, låter som ni får en härlig scrapp/pysselkväll. Missade både maran och nu detta, men maken ska på konsert, nåja vad är en bal på slottet...........