måndag 13 oktober 2008

Clara presenterar sig


Jag heter Clara och är 34 år (snart)
Jag bor med min familj som består av Glada Stefan, söta Alfred snart 5 och Alva- alias Pippi Långstrump -snart 3 i ett radhus i Vällingby som sakteliga renoveras när andan faller på.
Efter 4 års konstutbildning jobbar jag lite oväntat på ett försäkringsbolag, men det är lite kul på sitt sätt.

När jag var gravid hängde jag en del på Föräldranätet och där upptäckte jag scrapping. Det tog mej säkert ett halvår att ta mej de 500 metrarna till papprika, men sen var jag fast.
Min Scrapstil är lite rörig och lekfull med inslag av ganska strama linjer och mycket färg.
Mitt viktigaste vektyg är pennan, dels soufflè pennorna i knalliga färger och svarta markers i olika tjocklekar.

Mina idoler är Rachel Denbow och Elsie Flannigan som aldrig är ängsliga utan kör på helt brutalt.
Att tillhöra Parikas designteam är så kul så jag får spader, inte minst för att de andra tjejerna är så begåvade och roliga!

Vi ses på papprikas blogg!
Claras Halloween-girlang gjord av papper från Diecuts with a views halloweenpapper

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va roligt Clara! Grattis! Vi ses på papprika så fort jag har tid att ta mej dit.

Unknown sa...

Clara är en av de roligaste, raraste och sötast jag vet. Hon är en riktig porslinsdocka , skulle vilja ha dig hemma i bokhyllan:)